Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198) roșu bordeaux

1954 | Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing”

Născut în sporturile cu motor: în 1952, Mercedes-Benz obține mari succese internaționale cu autovehiculul de curse 300 SL (W 194). „SL” – cele două litere înseamnă „super-ușor” (germană: super-leicht). Începând cu anul 1954, mitul SL se concretizează în autovehiculele de serie, începând la vremea respectivă cu legendarul model 300 SL cu uși glisante "Gullwing". Fascinația rămâne intactă de-a lungul timpului: fiecare generație duce mai departe tradiția unică.

Mercedes-Benz model 600 Pullman-Landaulet

1963 | Mercedes-Benz 600 „marele Mercedes”

Prezentarea modelului 600 la IAA din Frankfurt, în septembrie 1963, a fost o adevărată senzație. Conceput ca autovehicul reprezentativ exclusivist, pentru cele mai înalte exigențe, noul model de top a fost echipat standard cu caracteristici tehnice care erau unice în ansamblu și reprezentau stadiul tehnic de la momentul respectiv.

Mercedes-Benz 200, W 115 „bot de cal”

1968 | Mercedes-Benz „Stroke Eight”

Modelele cu patru cilindri de la 200 D la 220 au fost grupate în seria constructivă W 115, în timp ce cele două modele cu șase cilindri 230 și 250 au primit denumirea de serie W 114. În limbajul comun, modelele din „Noua generație” sunt în continuare denumite „modele Stroke 8”, anul lansării lor fiind 1968 (germană: „Strich-Acht”).

Mercedes-Benz 280 SE (serie 116)

1972 | Mercedes-Benz Clasa S seria constructivă 116

O generație complet nou dezvoltată pentru autovehicule din clasa superioară a fost prezentată publicului în Septembrie 1972. Primul model denumit oficial „Mercedes-Benz Clasa S” - denumirea internă W 116 - a înlocuit seria 108/109 și a cuprins inițial modelele 280 S, 280 SE și 350 SE.

Clasa E model T din seria constructivă 123

1977 | Mercedes-Benz seria constructivă 123 model T

Cu o mare varietate, noua generație a clasei medii (W 123) îi entuziasmează în Ianuarie 1976 pe clienții care, la început, din cauza cererii foarte ridicate, așteptau până la un an pentru a-și primi autovehiculul. Limuzina a fost urmată în 1977 de modelul Coupé, de o limuzină cu ampatament lung și, cu modelul T, pentru prima dată de un autovehicul Combi.

Modelul G din seria constructivă 460

1979 | Mercedes-Benz Clasa G

În Februarie 1979, odată cu prezentarea modelelor Mercedes-Benz G, s-a deschis un drum complet nou pentru marcă. Noua generație de autovehicule off-road a fost concepută, pe de o parte, ca mijloc de deplasare exclusivist, dar, totodată, și pentru utilizarea zilnică dificilă în domeniul industrial sau comunal.

Mercedes-Benz 190 E, limuzina din clasa compactă a seriei constructive 201

1982 | Mercedes-Benz 190 E

Un eveniment așteptat cu nerăbdare de publicul larg și de presa de specialitate a fost prezentarea limuzinelor compacte de la modelul 190 și 190 E, la data de 8 Decembrie 1982. Cele două modele nu au înlocuit niciun model predecesor, ci au completat gama tradițională de autoturisme Mercedes-Benz cu o a treia linie principală. Noua serie de modele s-a caracterizat prin dimensiuni mai compacte, greutate mai redusă și rentabilitate sporită, fără a face compromisuri la caracteristicile de rulare, siguranță și fiabilitate.

Benz Patent-Motorwagen 1886 (Brevetul Benz pentru inventarea automobilului)

1886 | Benz Patent-Motorwagen (Brevetul Benz pentru inventarea automobilului)

Benz Patent-Motorwagen este primul automobil din lume. Acesta a fost construit de Carl Benz în 1885, iar la 29 Ianuarie 1886, a depus cererea de brevet pentru „autovehicul cu funcționare cu motor pe gaz”. Brevetul cu numărul 37435, acordat de Oficiul Imperial de Brevete din Berlin, este certificatul de naștere al automobilului.

Mercedes 35 CP (1901)

1900 | Mercedes 35 CP

În 1900, la inițiativa lui Emil Jellinek, la Daimler-Motoren-Gesellschaft a fost dezvoltat un autovehicul care se abătea în mod clar de la principiul de construcție a trăsurilor utilizat până în acel moment. Emil Jellinek a inițiat dezvoltarea unui autovehicul complet nou, cu un motor ușor, puternic, un ampatament lung și un centru de greutate jos. Noul model care urma să fie dezvoltat a purtat pentru prima dată numele de „Mercedes”, după numele fiicei lui Jellinek, pe atunci în vârstă de zece ani.

„Mercedes cu aripioare hayon” Mercedes-Benz 220 SEb W 111

1959 | Caroserie de siguranță cu zone deformabile: Mercedes-Benz „Fintail” (W 111)

În 1959, Mercedes-Benz a introdus o inovație care a marcat sectorul – caroseria de siguranță. Conceptul constructorului Béla Barényi: zone deformabile în față și în spate și între ele o cabină de pasageri solidă. Autovehiculul în premieră a fost limuzina de clasă superioară din seria constructivă 111, numită cu afecțiune „Fintail”.

Test de coliziune 500 SEL cu airbag în centrul de teste Sindelfingen

1981 | Airbag în autoturismele de serie: Mercedes-Benz Clasa S (seria constructivă 126)

Primul autovehicul de serie din lume cu airbag pentru șofer și întinzător de centură pe partea însoțitorului a fost modelul Mercedes-Benz Clasa S din seria constructivă 126, lansat în 1981. În caz de coliziune, în interval de câteva secunde se deschide din volan un sac de aer și formează o pernă între șofer și volan. Această opțiune completează protecția conferită de centura de siguranță. Astăzi există numeroase airbag-uri în întregul autovehicul.

Protecție pasageri PRE-SAFE®, prezentare pe Clasa S seria 220

2002 |Sistem de protecție pentru pasageri PRE-SAFE®: Mercedes-Benz clasa S (serie constructivă 220)

PRE-SAFE® este un nou punct de referință în dezvoltarea siguranței la Mercedes-Benz. Dacă senzorii detectează o coliziune iminentă, tehnologia pregătește autovehiculul pentru accident. Aceasta închide, de exemplu, trapa culisantă și geamurile laterale, poziționează spătarul scaunului pe verticală și tensionează preventiv centurile de siguranță de la scaunele din față. Astfel crește efectul protector pentru pasageri.

Mercedes-Benz Intelligent Drive în Clasa S din perspectiva șoferului

2013 | Mercedes-Benz Intelligent Drive

Începând cu anul 2013, sub numele de Mercedes-Benz Intelligent Drive sunt grupate numeroase sisteme de asistență pentru șofer. Prin interconectarea inteligentă a camerelor video, a senzorilor și a calculatoarelor, autovehiculul devine un „partener care gândește”. Sistemele de asistență pentru șofer și gradul lor tot mai ridicat de interconectare sunt revoluționare și reprezintă un punct de referință pe calea către conducerea autonomă și fără accidente.