Autovehiculul de cercetare Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion prezintă filozofia de design a clarității senzuale.

În centrul atenției lor se află permanent marca principală Mercedes-Benz, a cărei filozofie de design al clarității senzuale definește luxul modern. Luxul înseamnă astăzi ceva atemporal, care trece dincolo de limitele a ceea ce este la modă. Luxul adevărat este rar și de aceea este foarte dorit. Este însă vorba tot mai rar despre valori materiale și mult mai mult despre experiențe emoționale, autentice.

Filozofia clarității senzuale atrage atenția asupra unui aspect esențial al mărcii – bivalența reprezentată de emoție și inteligență. Pentru designeri, un design bun trebuie să fie frumos și inteligent. Produsele Mercedes-Benz fac să fie ușor să te îndrăgostești de ele, căci sunt irezistibile. Astfel, ele simbolizează o latură a esenței mărcii care este definită de Gottlieb Wilhelm Daimler și, datorită lui, de era mașinilor de curse și Classic Cars de odinioară. Cealaltă latură simbolizează rațiunea, latura esenței mărcii definite de Carl Friedrich Benz. Aceasta este reprezentată de reducere și tehnică – produsele sunt cool, precum ceva neașteptat, care surprinde și care nu a mai fost văzut niciodată. Bazându-se pe această filozofie, designerii nu proiectează numai automobile, ci o întreagă lume a luxului modern.

 

Filozofia de design este definită prin intermediul codului de design. Acesta se bazează pe șase linii directoare, care sunt interpretate corespunzător pentru fiecare model. Astfel, fiecare serie constructivă primește caracterul său unic, rămânând cu toate acestea mereu un Mercedes-Benz.