WLTP.

Consumul și emisiile determinate la valori mai apropiate de cele reale.

Noua procedură WLTP.

În acești ani ne-am ocupat și de procedurile de certificare. Astfel, procedura „Worldwide Harmonized Light Vehicles Test“, pe scurt WLTP, a înlocuit vechea procedură NEFZ pentru determinarea consumului și a coeficientului de emisii. Procedura utilizată în Europa din anul 1992, resp. „Neue Europäische Fahrzyklus“ (NEFZ) a fost dezvoltată mai întâi ca o cursă de măsurare teoretică. O procedură modernă de certificare trebuie să ofere pe cât posibil valori cât mai apropiate de cele reale, valori cu ajutorul cărora se compară diferitele tipuri de autovehicule. Procedura NEFZ nu a mai făcut față acestei exigențe. Din acest motiv a fost concepută procedura WLTP prin inițiativa Comisiei Economice pentru Europa a Națiunilor Unite (UNECE). Noul ciclu WLTP se bazează pe date empirice, colectate în mod real pe trasee din Asia, Europa și SUA și este evident mai reprezentativ.

Conform art. alin. 15 2 și 3 VO 2017/1151/UE sunt valabile următoarele termene de aplicare:

  • 01.09.2017: noile tipuri de autovehicule din clasele M1 și M2
  • 01.09.2018: autovehicule noi din clasele M1 și M2
  • 01.09.2018: noile tipuri de autovehicule din clasa N1, grupele II și III și din clasa N2
  • 01.09.2019: noile autovehicule din clasa N1, grupele II și III și clasa N2

Noul ciclu de rulare și valori specifice pentru fiecare autovehicul.

Comparație între procedurile WLTP și NEFZ.

Aspecte noi în certificarea WLTP sunt în primul rând ciclul de testare și cerința de a indica valorile specifice ale consumului pentru fiecare configurație posibilă a unui autovehicul.

La o comparație a celor două cicluri de testare, se remarcă faptul că ciclul WLTP este mai aproape de realitate și mai exigent în raport cu ciclul NEFZ: durează 30 de minute în loc de 20, se accelerează mai des, iar timpul în care autovehiculul este oprit se reduce considerabil. Iar în privința vitezei maxime, aceasta se află prin cei 131 km/h cu circa 10 km/h peste viteza ciclului NEFZ.

La acestea se adaugă faptul că valorile consumului și ale emisiilor în cadrul procedurii WLTP se determină în funcție de autovehicul, întrucât masa și rezistența la aer și rulare se pot modifica în funcție de echiparea autovehiculului. Se ține cont și de echipările opționale. Alegeți de exemplu o roată cu avantaje aerodinamice ca echipare specială și veți vedea că are o influență evident pozitivă asupra valorilor consumului.

Mai aproape de consumul real de pe șosea.

Avantajele procedurii WLTP.

Valorile determinate pe baza procedurii WLTP vor fi mult mai apropiate de consumul efectiv al autovehiculului în trafic decât valorile oferite prin procedura NEFZ. Acest lucru se datorează noului ciclu de rulare care ilustrează mult mai fidel profilurile actuale de rulare. În plus, valorile consumului trebuie documentate specific pentru fiecare autovehicul. Adică: la elaborarea valorilor de certificare se va ține cont de masa, rezistența de înaintare și rulare și de echipamentele speciale ale autovehiculului.

Cu toate acestea, nici procedura WLTP nu poate oferi valori „individuale“ de consum. Rămâne un ciclu standardizat de testare care nu poate determina consumul propriu al fiecărui autovehicul. Consumul efectiv de combustibil al unui autovehicul care rulează în condiții de trafic depinde în bună măsură de stilul individual de conducere, de profilul traseului, de densitatea traficului, de încărcătura autovehiculului și de condiții exterioare cum ar fi temperatura. Acest lucru nu poate fi reprodus într-un raport unu la unu printr-o procedură standardizată de testare.

Lorem Ipsum