Arhitectură termică eficientă, care scade necesarul de curent.

Imaginea prezintă componentele bateriei litiu-ion de înaltă tensiune din noul model EQB din seria Mercedes-EQ.

Arhitectură termică eficientă, care scade necesarul de curent.

Arhitectura termică ingenioasă a modelului EQB funcționează foarte eficient: o pompă de căldură asigură utilizarea căldurii reziduale de la acționarea electrică pentru încălzirea cabinei - acest lucru reduce foarte mult necesitatea energiei bateriei pentru încălzire și, astfel, crește autonomia.
Mecanismele de acționare a pompei de căldură la modelul EQB, în ansamblu:

  • Reîncălzire eficientă cu aer recirculat (Reheat): datorită unei proporții mari de aer recirculat, trebuie încălzit mai puțin aer (proaspăt). Pentru a reduce tendința de formare a condensului, autovehiculul răcește aerul recirculat în mod corespunzător și astfel elimină umiditatea. Căldura extrasă este readusă în habitaclu prin intermediul condensatorului răcit cu apă și al schimbătorului de căldură – așadar, căldura este „reciclată“.
  • Utilizarea căldurii reziduale a grupului motopropulsor electric.
  • Utilizarea căldurii reziduale a bateriei de înaltă tensiune: dacă temperatura bateriei este deasupra unei valori limită, căldura reziduală poate fi utilizată pentru încălzirea habitaclului.