Unimog

Un copil cu mai mulţi părinţi

Primele schiţe din 1945

În toamna anului 1945 au fost produse primele schiţe pentru un vehicul agricol de către Albert Friedrich, fost director al departamentului de design de motoare aeronautice de la Daimler-Benz. Friedrich a adunat în jurul său o echipă dedicată de specialişti în dezvoltare, apoi a creat un parteneriat de dezvoltare împreună cu Erhard und Söhne de la Schwäbisch Gmünd.

Producţia în serie în cadrul fabricii de unelte Gebrüder Boehringer din Göppingen începe în 1948. Deoarece este necesară o investiţie majoră pentru obţinerea unui volum ridicat de producţie, în toamna anului 1950, Daimler-Benz preia proiectul, iar în anul 1951 începe producţia în fabrica Gaggenau. Din 1953, modelul Unimog poartă steaua Mercedes. În acelaşi an, la cabina anterioară, prevăzută doar cu un plafon textil rabatabil, se adaugă o cabină închisă.

Modelul Unimog S şi-a început cariera doi ani mai târziu, devenind curând foarte popular în cadrul serviciilor armate şi mai târziu în sectorul civil. Acesta a fost produs până în anul 1980, fiind cea mai bine vândută serie din istoria Unimog.

Mercedes-Benz România