Unimog

1976 - 2007

Modele noi şi expansiunea gamei de modele

În acest timp, Daimler-Benz a restructurat de asemenea denumirile modelelor. Modelele Mercedes-Benz Unimog U 600/L, U 800/L, U 900 şi U 1100/L primiseră între timp forma clasică, rotundă.

Noua formă unghiulară era caracteristică modelelor Unimog U 1000, U 1300/L, U 1500 şi vârfului de lance U 1700/L cu motorul său de 124 kW (168 cp). Litera L desemna o variantă cu ampatament lung, dat fiind faptul că majoritatea modelelor erau acum disponibile cu două tipuri de ampatamente diferite.

Deşi modelul Unimog cu cabină rotunjită constituia seria cu gabarit redus, noile modele cu cabină unghiulară au fost împărţite în gama cu gabarit mediu şi gama cu gabarit mare, în funcţie de masa maximă admisă, iar anumite motoare au fost utilizate în ambele categorii - sistemul de denumire a modelelor nu era deloc uşor de înţeles.
Şi ultimul, dar nu cel din urmă, robustul model Unimog S a rămas singurul model din gamă cu motor pe benzină, deşi volumul său de vânzări scădea vertiginos.

Frâne pe disc pentru Unimogs cu mult înainte să fie folosite pentru camioane

Cu siguranţă, mai uşor de înţeles erau atracţiile tehnice: exceptând modelul de bază al gamei, în momentul introducerii noilor denumiri ale modelelor, toate autovehiculele Unimog de la Mercedes-Benz erau prevăzute peste tot cu discuri de frână - cu mult înainte ca acest echipament de siguranţă să devină tehnologie de ultimă generaţie pentru camioane. Eforturile depuse de angajaţii implicaţi în proiectul Unimog pentru a oferi fiecărui client modelul de care acesta/aceasta avea nevoie s-au concretizat sub forma unei alte cifre record: în 1977, a fost produs cel de-al 200.000-lea autovehicul Unimog.

Mercedes-Benz România