Referinţe

Acasă, în oraşele mari ale lumii

Modelul Econic NGT, utilizat în domeniul distribuţiei, se bucură de o mare popularitate în Olanda

"Compania Simon Loos Logistic prevede implementarea a 30 de autovehicule Econic propulsate de gaz natural pentru distribuţia bunurilor în mediu urban. Pentru distribuţia mărfurilor în oraşe sunt utilizate autovehicule de clasă mică. Printre numeroasele avantaje ale modelului Econic poate fi amintită funcţionarea economică în traficul urban. Alegerea modelului Econic este îndreptăţită din multe puncte de vedere.
Este ora 5.00 dimineaţa, într-o zi de luni. Se ivesc zorii. Sediul companiei Simon Loos B.V. din Wognum (Olanda) este în plină activitate. Magazinele din apropierea Amsterdamului nu mai au marfă şi aşteaptă livrări noi. Camioanele cu semiremorcă fac manevre în curtea companiei. Un camion LZV uriaş (un autovehicul lung combinat) traversează depozitul, în timp ce un model Econic cu remorcă cu două punţi se îndreaptă spre ieşire. Beneficiind de un acces simplu şi o claritate de excepţie a designului, calităţile acestui autovehicul de clasă mică utilizat în domeniul serviciilor publice, al distribuţiei în medii urbane, nu au trecut neobservate."

La mare căutare: compatibilitatea dintre economic și ecologic

„Clienţii noştri au trei cerinţe principale referitoare la parcul nostru de autovehicule”, explică Simon Loos, Directorul general al companiei, care a ajuns acum la a treia generaţie. „Trebuie să fie ecologice, ecologice şi ecologice!” Însă pentru Loos, care administrează peste 425 autovehicule de tractare şi 645 de vehicule tractate, această cerinţă de compatibilitate cu mediul trebuie să își păstreze de asemenea rentabilitatea: „Începând cu 2005, am modificat semiremorcile, dintre care peste 75% sunt autovehicule Mercedes-Benz, pentru a asigura îndeplinirea prevederilor standardului Euro 5”, continuă el. „Înainte de a investi în autovehiculele noastre cele mai noi, am discutat cu clienţii noştri – ceea ce facem de fiecare dată – pentru ca aceștia să îşi stabilească în mod clar obiectivele afacerii. A devenit imediat evident faptul că factorul cheie era compatibilitatea maximă cu mediul înconjurător. Standardul Euro 6 nu a fost încă adoptat, astfel încât momentan ne concentrăm atenţia asupra EEV."

Modelul Econic cu funcţionare pe gaze naturale lichefiate

"Carburantul este livrat de o staţie locală de alimentare cu gaze naturale. Dar Loos planifică deja etapa următoare. Având în vedere realizarea unei autonomii extinse şi optimizarea capacităţii sarcinii utile, Loos a consultat reprezentanţa Mercedes-Benz Olanda şi inginerii specialişti de la uzina din Wörth înainte de a efectua convertirea autovehiculelor sale la funcţionarea pe gaze naturale lichefiate. „Acum, modelul Econic cu funcţionare pe gaze naturale lichefiate este dotat cu rezervoare din oţel inoxidabil, mai uşoare şi cu o capacitate mai mare”, a adăugat Loos. Şi a mai avut o iniţiativă inovatoare: „Am discutat cu clienţii noştri referitor la posibilitatea de a implementa un sistem axat pe obţinerea biogazului din produse alimentare cu valabilitate expirată”. Utilizarea unui model Econic propulsat de biogaz ar reprezenta un pas important în reducerea emisiilor de CO2.
„Dar nu trebuie să uităm că în Olanda există multe oraşe care au impus deja restricţii de acces pentru autovehiculele cu performanţe scăzute privind respectarea standardelor Euro referitoare la emisii”, a continuat Loos. „Şi ne aşteptăm ca aceste restricţii să devină şi mai mari. În acest context este perfect adecvat modelul Econic cu motor propulsat de gaz.” Acest lucru a devenit şi mai important în urma previziunilor experţilor în logistică, conform cărora distribuţia produselor alimentare va suferi schimbări spectaculoase. „Ne îndreptăm către un program de livrare de 24 de ore din 24, 365 de zile pe an”, a concluzionat Jan Bergblom. „Şi acest lucru poate fi realizat doar prin utilizarea unor autovehicule specializate.”"

Cerere mare pentru modelul Econic

După succesul implementării primului său model Econic propulsat cu gaz, Simon Loos a făcut deja o comandă de încă 28 de autovehicule. Planul său este să utilizeze 23 de autovehicule de tractare, pentru transportul remorcilor la centrele de desfacere. Va fi utilizat un anumit număr de autovehicule pentru livrări directe, iar altele vor distribui cu ajutorul remorcilor LZV (vehicul lung, combinat). Loos va utiliza, de asemenea, şapte autovehicule cu două punţi dotate cu sistem de răcire acţionat de motor, pentru deplasare în zone închise, cu restricţii privind nivelul de zgomot. Şoferii fac deja speculaţii privind cei care vor fi autorizaţi să treacă de la camioane convenţionale la modelul Econic. Un număr mare de clienţi vor dori în viitor livrări cu acest specialist ecologic, de clasă mică. Soarele se află sus pe cer şi se pare că a fost îndeplinită prima cerere de aprovizionare a magazinelor din Amsterdam. Dar clienţii nu sunt satisfăcuţi niciodată, iar stocurile de pe rafturi se epuizează din nou. Logistica din domeniul alimentar nu se opreşte niciodată. Şoferii din schimbul de dimineaţă îşi termină serviciul. Dar modelul Econic nu se odihneşte niciodată. O predare rapidă a documentelor, un scurt instructaj referitor la livrarea următoare, o rotire a cheii de contact şi motorul pe gaz începe să funcţioneze din nou. Amsterdamul nu doarme niciodată.

Date tehnice:

 
Şasiu Model 1828 LS NGT 4x2
Motor Output 205 kW (279 hp)
Emisii standard EEV
Capacitate 6.9 litri
Putere maximă (Nm/rpm)
1000/1400
Putere transmisie şi greutate Cutie de viteze Allison cu transmisie automata 6 trepte
Perm. GVW 18,000 kg